tag:blogger.com,1999:blog-944196906990411013.post3872344169681945385..comments2022-04-04T07:22:37.803-07:00Comments on Στο ντιβάνι με το Λακάν: Το sinthome (σύνθωμα)kraftwerkhttp://www.blogger.com/profile/14622411548559978703noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-944196906990411013.post-39032496323000657382012-11-30T09:17:27.633-08:002012-11-30T09:17:27.633-08:00Διόρθωση: Έτσι σύμφωνα με τον Ζίζεκ η κυνική στάση...Διόρθωση: Έτσι σύμφωνα με τον Ζίζεκ η κυνική στάση υποβάλει στο υποκείμενο να μην εμπλέκεται στο πολιτικό πεδίο.kraftwerkhttps://www.blogger.com/profile/14622411548559978703noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-944196906990411013.post-34776568328514187122012-11-30T09:13:30.990-08:002012-11-30T09:13:30.990-08:00Το σύνθωμα έχει σημαντικές προεκτάσεις και στο πεδ...Το σύνθωμα έχει σημαντικές προεκτάσεις και στο πεδίο της πολιτικής οι οποίες αναλύονται εν συντομία στο βιβλίο του Ζίζεκ Less than nothing σ. 694-695. Ο Μιλέρ δίνει μεγάλη έμφαση στην ταύτιση με το σύνθωμα ενώ ο Ζίζεκ στην διαδικασία διέλευσης της φαντασίωσης, στην πράξη που διαταρράσει την συμβολική τάξη. Ο Ζίζεκ επικρίνει την θέση του ΜΙλέρ. Ο Μιλέρ «επιμένει στην μοναδικότητα της απόλαυσης του κάθε υποκειμένου. Η ψυχανάλυση αποκαλύπτει τα κοινωνικά ιδεώδη που έχουν χαρακτήρα προσποιητού σε σχέση με το πραγματικό της απόλαυσης. Αυτή είναι η κυνική στάση η οποία στηρίζεται στο ότι η απόλαυση είναι το μόνο πράγμα που είναι αληθινό». Έτσι σύμφωνα με τον Ζίζεκ η κυνική στάση υποβάλει στο υποκείμενο να εμπλέκεται στο πολιτικό πεδίο. Η δράση του είναι τέτοια ώστε τα προσποιητά να μένουν στην θέση τους και τα υποκείμενα της ψυχανάλυσης δεν τα αντιλαμβάνονται ως πραγματικά. Ο καθένας πρέπει να αφεθεί να κοροϊδευτεί από τα προσποιητά. Ο είρωνας δεν έχει πολιτικό σχέδιο παρά περιμένει τους άλλους να μιλήσουν πρώτα και μετά φέρνει την πτώση του όσο πιο γρήγορα είναι δυνατό. Ο Μιλέρ στηρίζει μια κυνική-ηδονιστική θέση που αναγνωρίζει την αναγκαιότητα του προσποιητού. Κάποιος πρέπει να κρατά μια απόσταση από τα προσποιητά, να συνειδητοποιεί ότι είναι προσποιητά και ότι το μόνο Πραγματικό είναι η σωματική jouissance. Όπως υποστηρίζει ο Ζϊζεκ κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό μόνο σε μια κομμουνιστική κοινωνία. Η jouissance όπως υποστηρίζει ο Λακάν στο σεμονάριο XX δεν τίποτε άλλο από ένα αναδιπλασιασμένο προσποιητό, ένα προσποιητό μέσα σε ένα προσποιητό. Η jouissance δεν υπάρχει καθεαυτή, είναι παράγωγο της συμβολικής τάξης, των εμμενών ανταγωνισμών και ασυνεπειών της. Ο Ζίζεκ θεωρεί ότι δεν πρέπει να λαμβάνουμε τα προσποιητά ως πραγματικά αλλά ακριβώς το αντίθετο το να ουσιοποιήσουμε το Πραγματικό και να μειώσουμε το συμβολικό σε ένα απλό μίγμα προσποιητών. kraftwerkhttps://www.blogger.com/profile/14622411548559978703noreply@blogger.com